آخرین اخبار
کد مطلب: 146893
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع):
ماه مبارک رمضان فرصتي براي کسب معنويت و تمرين ترک گناه است
تاریخ انتشار : 1401/01/15 10:15:11
نمایش : 493
حجت الاسلام و المسلمين حسيني صدر گفت: ماه مبارک رمضان فرصتي براي کسب معنويت و تمرين ترک گناه در طول سال است.
به گزارش سلام لردگان به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت الاسلام والمسلمين سيد امان الله حسيني صدر مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت قمربني هاشم(ع) استان چهارمحال و بختياري اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتي براي کسب معنويت و تمرين ترک گناه در طول سال است.

وي از آيين افتتاحيه برنامه هاي قرآني ماه مبارک رمضان در حسينيه آيت الله بهاءالديني ستاد فرماندهي سپاه حضرت قمربني هاشم (ع) به صورت ارتباط تصويري با نواحي مقاومت بسيج در شهرستان هاي 10 گانه استان خبر داد و گفت:در تقارن بهار طبيعت با بهار قرآن يعني ماه مبارک رمضان بايد از درگاه خداوند متعال بخواهيم که توفيقمان دهد با توان مضاعف کار و تلاش نموده و به وظايف خود عمل کنيم.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان با اشاره به اهميت سحرهاي ماه مبارک رمضان ، افزود: بهترين فضايل در ماه مبارک رمضان و سحرهاي اين ماه قرار دارد .
وي تصريح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتي براي کسب معنويت و تمرين ترک گناه در طول سال است.

حسيني صدر انس با قرآن و اخلاص در ماه مبارک رمضان را مورد تأکيد قرار داد و گفت: از همين روزهاي اول ماه مبارک رمضان بايد خود را براي بهره مندي کامل از فيوضات شب هاي قدر آماده کنيم، هرچند ماه هاي رجب و شعبان المعظم فرصتي دوماهه براي آمادگي ورود به ماه مهماني خداست.

وي در ادامه به تشريح رواياتي از معصومين پرداخت و افزود: با روزه در ماه مبارک رمضان بايد اندام خود را از معاصي نگهداريم. روزه ماه رمضان فقط مربوط به شکم نيست؛ بلکه روزه مربوط به تمام اعضا و جوارح بدن انسان است.

اين کارشناس مسايل ديني روزه زبان، گوش، چشم را با ذکر مصاديق مانند پرهيز از دروغ، غيبت و تهمت و دوري از شنيدن لهو و لعب، خودداري از نگاه به حرام و ... برشمرد و گفت: از نظر امام صادق عليه السلام واجب ترين عمل اطاعت از خداوند متعال و واجب تر از اين واجب، ترک معاصي است.

حجت الاسلام والمسلمين حسيني صدر تصريح کرد: تقواي الهي وقتي حاصل مي شود، که اندام بدن خود را کنترل کنيم؛ مثلا با زبان دروغ نگوييم و غيبت نکنيم، با گوش غيبت نشنويم و با چشم نگاه حرام نداشته باشيم.

وي همچنين در ادامه به برنامه هاي ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تا پايان ماه مبارک رمضان برنامه قرآني تفسير با محوريت قواعد قرآني با حضور اساتيد در رده هاي مختلف سپاه استان چهارمحال و بختياري براي کارنان پايور برگزار مي شود.

گفتني است؛ جلسات احکام و اخلاق، محافل انس با قرآن کريم و جزء خواني و آموزش قرآن ويژه نيروهاي وظيفه از ديگر برنامه هاي ماه مبارک رمضان در رده هاي سپاه حضرت قمربني هاشم عليه السلام است.

انتهاي پيام/1030 ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس